Matematyka - II stopnia, stacjonarne
Fields of studies and specializations
Conducting units
Enrollment
Limit of students
Language
Description
Matematyka - studia II stopnia stacjonarne
Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych
Absolwent kierunku Matematyka będzie solidnie wykształconym matematykiem. Posiadając pewną fundamentalną wiedzę z różnorodnych dziedzin matematyki i dziedzin pokrewnych powinien być jednocześnie otwarty na inny niż matematyczny opis świata i powinien ten inny sposób patrzenia na świat szanować i cenić. Dlatego w programie, oprócz podstawowych przedmiotów matematycznych, są wykłady z fizyki, mechaniki, ekonomii, filozofii, psychologii czy prawa (przeważnie do wyboru). Student może też zaliczać niektóre przedmioty na innych wydziałach. Absolwent matematyki powinien być przygotowany do podejmowania w przyszłości różnych zadań i pracy w bardzo różnorodnych zawodach. Współczesny świat sięga coraz intensywniej po metody matematyczne nawet w takich obszarach, które do niedawna uchodziły za dziedziny od matematyki bardzo odległe. Nie sposób zatem przewidzieć, gdzie absolwent znajdzie swoje miejsce i nie sposób zakładać, że tego miejsca kilkakrotnie w ciągu swojej kariery zawodowej nie zmieni. Dlatego wąskie wykształcenie w nawet bardzo modnej dzisiaj specjalności mogłoby mu utrudnić w przyszłości elastyczne dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków. Studia matematyczne w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego nastawione są więc na kształtowanie takiego absolwenta, który mając rzetelną wiedzę w najważniejszych działach matematyki, nie bałby się w przyszłości tę wiedzę uzupełniać czy nawet zdobywać umiejętności w nowych dla siebie dziedzinach.
Wiedza
Po ukończeniu studiów absolwent:
- Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych działów matematyki.
- Dobrze rozumie rolę i znaczenie konstrukcji rozumowań matematycznych.
- Zna najważniejsze twierdzenia i hipotezy z głównych działów matematyki.
- Ma pogłębioną wiedzę w wybranej dziedzinie matematyki teoretycznej lub stosowanej.
- Ma pogłębioną wiedzę w wybranej dziedzinie matematyki:
1) zna większość klasycznych definicji i twierdzeń oraz ich dowody
2) jest w stanie rozumieć sformułowania zagadnień pozostających na etapie badań
- zna powiązania zagadnień wybranej dziedziny z innymi działami matematyki teoretycznej i stosowanej.
Umiejętności
Po ukończeniu studiów absolwent:
- Posiada umiejętności konstruowania rozumowań matematycznych: dowodzenia twierdzeń, jak i obalania hipotez poprzez konstrukcje i dobór kontrprzykładów.
- Posiada umiejętności wyrażania treści matematycznych w mowie i na piśmie, w tekstach matematycznych o różnym charakterze.
- Posiada umiejętność sprawdzania poprawności wnioskowań w budowaniu dowodów formalnych.
- W zagadnieniach matematycznych dostrzega struktury formalne związane z podstawowymi działami matematyki i rozumie znaczenie ich własności.
- Swobodnie posługuje się narzędziami analizy, w tym rachunkiem różniczkowym i całkowym (w szczególności całką krzywoliniową i powierzchniową), elementami analizy zespolonej i fourierowskiej.
- Orientuje się w metodach rozwiązywania klasycznych równań różniczkowych zwyczajnych i cząstkowych, potrafi stosować je w typowych zagadnieniach praktycznych.
Kompetencje społeczne
Po ukończeniu studiów absolwent:
- Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
- Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
- Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
- Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
- Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
- Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.
- Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
Przyznawane kwalifikacje:
magisterium
Dalsze studia:
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie
Uprawnienia zawodowe:
Absolwent uzyskał wiedzę z zakresu matematyki oraz podstaw informatyki. Zdobył umiejętność samokształcenia, nastawienie innowacyjne, a także przygotowanie do rozwiązywania niestandardowych problemów oraz częstej zmiany metod i narzędzi pracy. Uzyskał w połączeniu ze studiami pierwszego stopnia wszechstronne wykształcenie z zakresu matematyki umożliwiające pracę nauczyciela w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także w administracji, służbach, bankach, telekomunikacji, firmach komputerowych, doradczych i ubezpieczeniowych, a także koncernach wielonarodowych.
Warunki przyjęcia:
dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego
Opis Planu Studiów: Matematyka II stopnia profil ogólnoakademicki studia stacjonarne
Nazwa przedmiotu moduł kształcenia |
Symbol efektu kształcenia |
Nr semestru |
Liczba ECTS |
Liczba godzin |
Forma zajęć |
Sposób sprawdzenia efektów kształcenia |
Obowiązkowy |
Do wyboru |
Teoria miary i całki |
MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U14, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03 |
1 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Teoria miary i całki |
MA2_K07, MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U14, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03 |
1 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Analiza na rozmaitościach |
MA2_U05, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W08 |
1 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Analiza na rozmaitościach |
MA2_U05, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W08 |
1 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Metody numeryczne |
MA2_U19, MA2_U20, MA2_W08, MA2_W10 |
1 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Metody numeryczne |
MA2_W08, MA2_W10 |
1 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Algebra z elementami kryptografii |
MA2_U04, MA2_U10, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03, MA2_W11 |
1 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Algebra z elemenami kryptografii |
MA2_U04, MA2_U10, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03, MA2_W11 |
1 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Topologia |
MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U08, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03 |
1 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Topologia |
MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U08, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03 |
1 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Blok językowy |
MA2_W13 |
1 |
1 |
30 |
konwersatoria w językach obcych |
zaliczenie na ocenę inny język obcy niż angielski |
Tak |
Tak |
Analiza funkcjonalna |
MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U09, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03 |
2 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Analiza funkcjonalna |
MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U09, MA2_W01, MA2_W02, MA2_W03 |
2 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Semantyka i weryfikacja programów (INF) |
MA2_U19, MA2_U20, MA2_U21, MA2_W02, MA2_W11 |
2 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Semantyka i weryfikacja programów (INF) |
MA2_U19, MA2_U20, MA2_U21, MA2_W11 |
2 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Równania różniczkowe cząstkowe z zast. w fizyce |
MA2_U06, MA2_U16, MA2_U17, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W08 |
2 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Równania różniczkowe cząstkowe z zast. w fizyce |
MA2_U06, MA2_U16, MA2_U17, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W08 |
2 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka II |
MA2_U06, MA2_U16, MA2_U17, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W08 |
2 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka II |
MA2_U06, MA2_U16, MA2_U17, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W08 |
2 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Zajęcia ogólnouczelniane |
MA2_K01, MA2_K02 |
2 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Tak |
Proseminarium |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K03, MA2_K04, MA2_K06 |
2 |
3 |
30 |
konwersatoria |
zaliczenie na ocenę, brak kodu MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Blok językowy (2) |
MA2_W13 |
2 |
1 |
30 |
konwersatoria |
zaliczenie na ocenę inny język obcy niż angielski |
Tak |
Tak |
Procesy stochastyczne z zastosowaniami |
MA2_U18, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W09 |
3 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Nie |
Procesy stochastyczne z zastosowaniami |
MA2_U18, MA2_W01, MA2_W03, MA2_W09 |
3 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Pracownia Mathematica |
MA2_W12 |
3 |
1 |
15 |
wykłady kursowe |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Nie |
Zajecia fakultatywne A (w jęz. angielskim) |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K06, MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U14, MA2_W02, MA2_W03 |
3 |
3 |
30 |
wykłady kursowe |
egzamin |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne A (w jęz. angielskim) |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K06, MA2_U01, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U14, MA2_W02, MA2_W03 |
3 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne W |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K05, MA2_K07, MA2_U13, MA2_U14, MA2_W01 |
3 |
3 |
30 |
wykłady monograficzne |
egzamin |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne W |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K05, MA2_U13, MA2_U14, MA2_W01 |
3 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
lub ćwiczenia brak MA2_K07 zaliczenie na ocenę |
Tak |
Tak |
Zajęcia specjalnościowe S |
MA2_K02, MA2_K05, MA2_K06, MA2_U13, MA2_U15, MA2_W04, MA2_W05, MA2_W06, MA2_W07 |
3 |
3 |
30 |
wykłady monograficzne |
egzamin; brak MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Zajęcia specjalnościowe S |
MA2_K02, MA2_K05, MA2_K06, MA2_U13, MA2_U15, MA2_W04, MA2_W05, MA2_W06, MA2_W07 |
3 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
lub ćwiczenia brak MA2_K07 zaliczenie na ocenie |
Tak |
Tak |
Seminarium |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K03, MA2_K04, MA2_K05, MA2_K06, MA2_U02, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U13, MA2_U14, MA2_U15, MA2_W04, MA2_W05, MA2_W06, MA2_W07 |
3 |
3 |
30 |
seminaria magisterskie |
zaliczenie na ocenę; brak MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne W |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K05, MA2_U13, MA2_U14, MA2_W01 |
4 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
lub ćwiczenia zaliczenie na ocenę, brak MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne W |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K05, MA2_U13, MA2_U14, MA2_W01 |
4 |
3 |
30 |
wykłady monograficzne |
egzamin, brak MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne B |
MA2_K02, MA2_U01, MA2_U04, MA2_W02 |
4 |
3 |
30 |
wykłady monograficzne |
egzamin; brak MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Zajęcia fakultatywne B |
MA2_K02, MA2_U01, MA2_U04, MA2_W02 |
4 |
3 |
30 |
ćwiczenia audytoryjne |
zaliczenie na ocenę; brak MA2_K07 |
Tak |
Tak |
Zajęcia specjalnościowe S |
MA2_K02, MA2_K05, MA2_K06, MA2_U13, MA2_U15, MA2_W04, MA2_W05, MA2_W06, MA2_W07 |
4 |
3 |
30 |
wykłady monograficzne |
egzamin |
Tak |
Tak |
Zajęcia specjalnościowe S |
MA2_K02, MA2_K05, MA2_K06, MA2_U13, MA2_U15, MA2_W04, MA2_W05, MA2_W06, MA2_W07 |
4 |
3 |
30 |
laboratoria informatyczne |
lub ćwiczenia zaliczenie na ocenę |
Tak |
Tak |
Seminarium |
MA2_K01, MA2_K02, MA2_K03, MA2_K04, MA2_K05, MA2_K06, MA2_U02, MA2_U03, MA2_U04, MA2_U13, MA2_U14, MA2_U15, MA2_W04, MA2_W05, MA2_W06, MA2_W07 |
4 |
3 |
30 |
seminaria magisterskie |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Tak |
Pracownia magisterska |
MA2_K03, MA2_K04, MA2_K06 |
4 |
2 |
30 |
konwersatoria |
zaliczenie na ocenę |
Tak |
Tak |
Obrona pracy magisterskiej |
MA2_K04 |
4 |
1 |
0 |
konwersatoria |
brak formy zaliczenie, OBRONA egzamin - ocena |
Tak |